Etiketter

Barnrummet har nog varit färdigt inrett en tid nu, men det har inte blivit av att ta bilder på det då det hela tiden varit något annat.

15_barnrum_01 2

Rummet är inte så stort, men rymmer ändå en hel del saker märker jag nu då jag tittar på bilderna. Vi har inget skilt skötbord i barnrummet, utan har ett som kommer på spjälsängen, för att spara utrymme. Skötbordet köpte jag från loppis och då det var enligt mitt tycke för långt, kom över sängkanten, korta jag av det. Sedan sydde jag ett prickigt nytt överdrag för att täcka plastet under som blev lite fult vid min avkortningsoperation. Bredvid skötbordet har vi blöjroskiset och en vitkorg som fungerar som bykkorg för smutsbyket. Är kläderna för småa åker de i luftballongskorgen.

Ovanför skötbordet och spjälsängen har vi en hylla som vi har blöjor, lite kläder och andra saker som är bra att ha enkelt till hands. Här hänger också lammet och gungar som jag fixade till en speldosa. Sökte länge efter en passande speldosa, men då jag inte hitta någon fixade jag själv genom att sy in en dosa från en gammal i lammet. Björnen jag hade tidigare och hänga på gungan fick nu flytta upp på tavlan som jag hittat inspiration från Pinterest.

15_barnrum_02Gjorde också till rummet en girlang med signalflaggor som stavar ”Casper” en liten rolig detalj som passar fint ihop med segelbåtsmobilen och sjömansdräkten som hänger på väggen.

Kakburken med ett stort C blev en passande liten minneslåda (jag täckte över cookies & cakes texten med Casper i svart) då burken har liknande salmiakmönster som barnrumsväggen och samma som barnvagnensregnskydd.

Det var lite detaljer från barnrummet. Finns ännu en del att redovisa, men tar det en nästa gång.